Hoe kan ik online een artikel bestellen bij Cookers & Grills?

Een bestelling plaatsen doe je in een paar simpele stappen:

1. Kies je product
Zoek eerst naar het product dat je wilt kopen (dit kan ook doormiddel van de zoekfunctie in de webshop). Leg het product vervolgens in het winkelmandje door te klikken op de button ”in winkelmand”. Je kunt nu zoeken naar het volgende product of je kunt de bestelling afronden door naar de winkelmand (rechts bovenin) te gaan en dan op ”afrekenen” te klikken.

2. Winkelmandje
Je kunt in je winkelmandje producten verwijderen of meerdere aantallen van het zelfde product selecteren. Ook kun je een eventuele kortingsbon toepassen. Als alles klopt kun je doorgaan met afrekenen.

3. Adresgegevens
Hier kun je het factuur/bezorgadres invullen en bij de bestelnotities onderaan eventuele wensen of bezorg instructies doorgeven.

5. Betalen
Kies één van onze betaalopties en check nogmaals of alle gegevens kloppen. Accepteer onze algemene voorwaarden en klik dan op ”bestelling plaatsen”. Je wordt nu omgeleid naar de beveiligde omgeving van de gekozen betaaloptie waar je de betaling af kunt ronden.

Tip:
We raden je aan om een account aan te maken. Als je een account hebt kun je inloggen en gaat het bestellen veel sneller. Ook zonder account kun je bestellen, dan moet je dus wel de adresgegeven invullen.

Wat is de status van mijn bestelling?

Nadat je de bestelling in onze webshop hebt afgerond houden we je natuurlijk op de hoogte van de verdere afhandeling:

1. Je ontvangt van ons een bevestigingsmail met een besteloverzicht en de factuur in bijlage.  In sommige gevallen kan het zijn dat de orderbevestiging in de spam-box terecht is gekomen. Controleer daarom deze ook altijd.

2. Nadat de bestelling bij ons is binnengekomen gaan we gelijk aan de slag om alles te versturen! Tafels en buitenkeukens worden direct doorgegeven voor productie aan onze timmerman.

3. Zodra de barbecue en/of accessories zijn verzonden ontvang je van ons de Track & Trace informatie. Met deze informatie weet je precies wanneer de bestelling bij jou geleverd wordt.

4. Heb je desondanks nog vragen over je bestelling, twijfel dan niet en neem contact op met onze klantenservice

Moet ik een account aanmaken om een bestelling te kunnen plaatsen?

Nee zeker niet, als je geen account wilt aanmaken is dat geen probleem. Je voert dan alleen je adresgegevens in.

Het is wel erg handig om een account te hebben bij Cookers & Grills.

Met je e-mailadres en wachtwoord heb je toegang tot je eigen Cookers & Grills account. Dat betekent: snel een bestelling plaatsen, de status van je bestelling bekijken, inzicht in je ordergeschiedenis, gemakkelijk je gegevens aanpassen én je eigen verlanglijst bijhouden.

Worden er verzendkosten gerekend?

Cookers & Grills hanteert de volgende verzendtarieven. Nederland: vanaf € 8,95 per bestelling. België: vanaf €12,95 per bestelling. De verzending binnen Nederland is gratis voor bestellingen met een waarde vanaf €99. De verzending naar België is gratis voor bestellingen met een waarde vanaf €150.

Wanneer heb ik mijn bestelling in huis?

Als er voor 15:00 uur besteld is wordt er vaak al de volgende dag bezorgd. Je mag uiteraard ook zelf bepalen op welke dag je de producten wilt ontvangen. Jouw wensen hierin staan bij ons centraal. Bestellingen van losse accessoires verzenden wij met reguliere pakketpost. De bestelling wordt met uiterste zorg verpakt en indien voorradig dezelfde dag nog verzonden.

Op het moment dat een bestelling bij ons de deur uit gaat, ontvang je van ons een email met daarin de verzendgegevens, zodat je de bestelling kunt volgen.

Let op: tafels en buitenkeukens worden vanuit onze eigen werkplaats afzonderlijk geleverd van de barbecue. Wij maken hier een aparte leveringsafspraak voor. Omdat wij onze tafels met de grootste zorgvuldigheid produceren en achter de kwaliteit van ons product staan bedraagt de levertijd ongeveer 7 tot 10 werkdagen.

Nog meer informatie vind je op de pagina Verzenden en Bezorging

Mijn levering is vertraagd

Vandaag besteld, morgen in huis! Wij proberen deze belofte na te streven.

Toch kan het wel eens voorkomen dat de zending niet op tijd aankomt of je het pakket net hebt gemist via onze bezorgdienst. Je kunt er vanuit gaan dat wij ons uiterste best zullen doen om de bestelling alsnog zo snel mogelijk te bezorgen.

Enkele praktische tips:

  • In de track & trace gegevens is de status van de zending te bekijken.
  • Kijk of er een niet-thuis-bericht door de bezorger is achtergelaten.
  • Informeer eventueel bij de buren of het pakket daar is bezorgd.

Kan ik zelf een leverdatum bepalen

Bij bestelling van een barbecue nemen we vrijwel direct persoonlijk contact op voor een leveringsafspraak.  Als er voor 15:00 uur besteld is kunnen wij vaak al de volgende dag leveren.  Uiteraard mag je in overleg met ons ook zelf bepalen op welke dag je de barbecue wilt ontvangen.

Bestellingen van losse accessoires verzenden wij met reguliere pakketpost. De bestelling wordt met uiterste zorg verpakt en indien voorradig dezelfde dag nog verzonden. Ook hier kun je eventueel een gewenste leverdatum opgegeven. Dit is het gemakkelijkste via de bestelnoties op de afrekenpagina.

Bezorgen jullie bestellingen in het buitenland?

Cookers & Grills bezorgt in principe alleen binnen Nederland en België, maar in sommige gevallen kunnen we uiteraard een uitzondering maken in overleg. Neem hiervoor gerust even contact met ons op, dan kijken graag naar een passende oplossing.

Meer informatie vind je op de pagina Verzenden en Bezorging

Is het mogelijk om mijn bestelling af te halen?

Bestellingen die geplaatst zijn in onze webshop kunnen ook afgehaald worden in onze winkel in Oud-Beijerland. Deze optie is te selecteren bij het afronden van de bestelling.

Hoe kan ik producten retourneren?

Toch niet blij met je aankoop? Dan kun je deze binnen 14 dagen, na ontvangst van het product, bij ons melden. Hierna krijg je nog eens 14 dagen de tijd om de bestelling terug te sturen.

Nog meer informatie over het retourproces kun je lezen op de pagina Ruilen & Retourneren

Ik wil mijn product omruilen

Indien je een product wilt ruilen kun je dit aangeven bij ons. Zodra wij de geretourneerde producten hebben ontvangen sturen we het nieuwe product nog vaak dezelfde dag naar jou toe. Een eventueel prijsverschil wordt gecrediteerd of dien je bij te betalen. Voor bijbetaling ontvang je van ons een betaallink. Het verschil kun je betalen met dezelfde betaalmethode als waar je de oorspronkelijke bestelling mee hebt betaald.

Nog meer informatie over het retourproces kun je lezen op de pagina Ruilen & Retourneren

Mijn bestelling is incompleet geleverd

Ondanks onze zorgvuldigheid kan het altijd gebeuren dat er een artikel ontbreekt bij de levering. Meld dit ons direct door contact op te nemen met de klantenservice. Wij sturen dezelfde dag nog het ontbrekende product op!

Mijn product is beschadigd geleverd

Ondanks dat alles met de grootste zorgvuldigheid verpakt wordt kan het toch voorkomen dat de producten tijdens het transport beschadigd raken. Dat is natuurlijk ontzettend vervelend! Meld dit ons direct door contact op te nemen met de klantenservice. Wij sturen dezelfde dag nog een nieuw exemplaar.

Hoe lang heb ik garantie op mijn aankoop?

Uiteraard heb je bij Cookers & Grills recht op garantie. Hoe dat geregeld is lees je hieronder:

Cookers & Grills staat er voor in dat de producten en/of diensten voldoen aan de overeenkomst, de in het aanbod vermelde specificaties, aan de redelijke eisen van deugdelijkheid en/of bruikbaarheid en de op de datum van de totstandkoming van de overeenkomst bestaande wettelijke bepalingen en/of overheidsvoorschriften.

Uiteraard krijg je minimaal de fabrieksgarantie en service op de meeste producten die je bij Cookers & Grills koopt. Bij sommige producten varieert dit zelfs van 5 jaar tot levenslang. De garantievoorwaarden gelden bij normaal particulier gebruik.

Een door Cookers & Grills, fabrikant of importeur als garantie aangeboden regeling doet niets af aan de wettelijke rechten van jou als klant. Wettelijke garantie wil zeggen dat een product datgene moet doen wat men er in redelijkheid van mag verwachten.

Je kunt er dus voor kiezen om het defect/ serviceverzoek van het product bij ons te melden, waarna wij de storing aan de desbetreffende fabrikant/importeur doorgeven. Maar je mag ook het defect rechtstreeks bij de fabrikant melden.

Onderhoud- en reparatieservice

Is jouw barbecue of buitenkeuken toe aan een opknapbeurt? Bij ons is het mogelijk om tegen vaste tarieven onderhoud en reparatie uit te laten voeren.

Alle informatie hier over vind je op de pagina Schoonmaak- en Onderhoudsservice

Wat zijn de betaalmogelijkheden in onze webshop?

Betalen kun je bij ons op diverse manieren, maar wij houden het bovendien veilig, simpel en snel! Op de pagina Veilig Betalen kun je alles lezen over de diverse betaalmogelijkheden in onze webshop.

Waarom is mijn betaling mislukt of afgekeurd?

Het kan gebeuren dat jouw betaling wordt geweigerd of afgekeurd. Helaas hebben wij geen inzage in de redenen. Vaak heeft het te maken met limietinstellingen van de bankrekening of creditcard. Deze bestellingen komen bij ons automatisch te vervallen en worden geannuleerd. Er zal dus ook geen geld worden afgeschreven.

Wil je de bestelling op een later tijdstip alsnog afronden? Probeer dan een andere betaalmethode of neem contact met ons op.

Ontvang ik een factuur van mijn betaling?

Na het plaatsen van een bestelling ontvang je per mail direct een orderbevestiging van ons. In de bijlage van deze orderbevestiging is de factuur bijgevoegd als pdf document. Bewaar de email met de factuur voor je eigen administratie en eventuele latere correspondentie met ons omtrent leveringen of garanties.

Wanneer je een account in onze webshop hebt aangemaakt kun je de factuur ook digitaal in zien en downloaden.

Controle van Creditcard en PayPal betalingen

Wij vinden het belangrijk om onze klanten te beschermen tegen frauduleuze betalingen. Creditcard en PayPal betalingen zijn namelijk gevoelig voor fraudeurs. Betalingen worden aan de hand van een groot aantal criteria objectief en geautomatiseerd goed- of afgekeurd. Een betaling wordt afgekeurd wanneer bijvoorbeeld de CVC-code of vervaldatum van de creditcard niet goed is ingevuld, maar ook wanneer er een onveilige wifi-locatie wordt geïdentificeerd.

Terugbetalingen

Wil je na een retour liever het aankoopbedrag teruggestort krijgen? Geen probleem, dit storten wij direct na ontvangst van de goederen terug op jouw rekening.

Hebben jullie een showroom?

Ja, wij hebben een showroom/winkel in Oud-Beijerland. Hier staan vele barbecue modellen gepresenteerd en kun je ook de werktafels en buitenkeukens bekijken. Klik hier voor een kleine impressie van onze showroom en de openingstijden.

Wat vinden anderen van Cookers & Grills

Wij hechten grote waarde aan goede service, klantvriendelijkheid en koopbeleving. Jouw mening helpt om onze service en dienstverlening te blijven verbeteren. Maar je helpt anderen klanten ook een handje in hun keuze voor een goede webshop!

Lees hier alle reviews van onze klanten

Wat zijn jullie openingstijden

Op de contactpagina vind je de openingstijden van onze winkel/ showroom. Ben je niet in de gelegenheid om ons tijdens de reguliere openingtijden te bezoeken, dan is het ook mogelijkheid om een afspraak in de avonduren of op zondag te maken. Wij denken hier graag in mee!

Live Chat tot 21.00 uur

Wist je dat wij als één van de weinige Barbecue specialisten een live chat klantenservice hebben, die ook nog eens 7 dagen per week tot 21.00 uur bereikbaar is. Of het nu gaat om een vraag over je bestelling of je twijfelt nog over een aankoop en wilt graag advies. Eén van onze Barbecue Experts helpt je graag verder!